• Aktualności
  • Kontakt
  • WYDAJ SWOJĄ TWÓRCZOŚĆ
     

    Co z obietnicą wyborczą rządu odnośnie odbudowy sieci kolejowej Polski?

    Autor: Wieczorna
    Sieć kolei podkarpackiej FOTO: Kolejepodkarpackie.wordpress.com

    Co rząd mógłby zrobić to podjąć program naprawy sieci kolejowej Polski. Nie chodzi mi o główne linie, ale te poboczne. Te, które zlikwidowano. Warto je odbudować.

    Przykład Czech pokazuje że jest to sposób na ożywienie sieci kolejowej. Ożywienie linii lokalnych pobudza lokalne gospodarki, poprawia dostępność komunikacyjną regionów często w ogóle pozbawionych jakichkolwiek form transportu zbiorowego. Kolej lokalna pozwoliłaby ożywić polską prowincję, te zapomniane regiony kraju. 

    Zechcę przypomnieć że w czasie kampanii wyborczej rząd PiS obiecał rewitalizację, naprawę opuszczonych linii kolejowych. Mija kilkaset dni tegoż rządu i nie padła ani jedna konkretna deklaracja, jakie linie kolejowe zostaną naprawione czy przywrócone do ruchu. Nie są to duże środki- przeznaczenie ok. 200 mln rocznie pozwoli przywracać ruch na 200-300 km sieci kolejowej linii lokalnych rocznie. Przypominam- nie pojawiła się ani jedna konkretna deklaracja ze strony tego rządu odnośnie realizacji tej konkretnej zapowiedzi wyborczej. 

    Przypomnę fragmenty minionej kampanii wyborczej tego ruchu:


    "Opuszczone budynki stacyjne straszą. Gminy nie mogą ich przejąć. A przydałyby się choćby na mieszkania socjalne. 

    Beata Szydło, kandydatka Prawa i Sprawiedliwości na premiera, jedno ze swoich wyborczych wystąpień miała na opuszczonej linii kolejowej ze zrujnowanym budynkiem dworca w tle. Zapowiedziała, że pod jej rządami lokalne połączenia kolejowe zostaną przywrócone. Dobrze by było. Mieszkańcy małych miejscowości odczuwają bowiem dotkliwie to, że nie mogą łatwo i wygodnie przemieszczać się do pobliskich miast, gdzie mogliby uczęszczać do szkół, załatwiać sprawy w urzędach i pracować."

    wg 
    http://www.polskieradio.pl/42/3168/Artykul/1539564,Czy-lokalne-linie-kolejowe-wroca-do-lask
    "Polska jest europejskim liderem w demontowaniu infrastruktury kolejowej - od 1990 r. zdemontowała jedną czwartą swojej sieci. To powoduje, że przewoźnik kolejowy ma gorszą pozycję w konkurencji z transportem drogowym, bo nie jest w stanie dotrzeć do wielu miejsc w Polsce. Co więcej, w przypadku jakichkolwiek utrudnień czy prac remontowych trudno jest zorganizować w miarę akceptowalny objazd, bo linia która mogłaby za objazd posłużyć na przykład od piętnastu lat już nie istnieje" - komentarz Karola Trammera, "Z Biegiem Szyn", dla Jedynka - Polskie Radio.

    REKLAMA

    KOMENTARZE

    WYDANIA LOKALNE
    pokaż wszystkie PARTNERZY
    Zamojska Slupska.eu Dziennik WIeczorny.pl ZIelonogorska.pl Thorner.pl Zeitung Jeleniogorska.pl Datbiger Zeitung Kubuska,eu Kolobrzeska.pl Gazeta Łużycka Gazeta Warszawska Gazeta Gnieźnieńska Legnicka.eu Gazeta Grudziądzka Gazeta Tarnowska Lodzka Gazeta Radomska Łomżyńska Echa płockie Gazeta Białostocka Poselka.pl Stargard.eu Markuriusz polski
    Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka