• Aktualności
  • Kontakt
  • WYDAJ SWOJĄ TWÓRCZOŚĆ
     

    Rowerowe Łódzkie ruszyło

    Autor: Wieczorna

    (Źródło: https://www.lodzkie.pl/strona-glowna/aktualnosci/rowerowe-%C5%82%C3%B3dzkie-ruszy%C5%82o)

    Województwo Łódzkie szuka firmy, która uruchomi stacje rowerów publicznych w regionie. Właśnie ogłoszony został przetarg i jest szansa, że w wakacje pojedziemy wojewódzkim rowerem publicznym.
     
    Rowerowe Łódzkie – bo tak nazywa się projekt – przewiduje powstanie w dziesięciu miastach regionu 15 parkingów na rowery, 125 stacji rowerowych, zakupione zostaną 1002 rowery. Zadanie obejmie miasta, do których dojeżdża Łódzka Kolej Aglomeracyjna. Oprócz Łodzi, stacje rowerowe staną zatem także w: Koluszkach, Kutnie, Łasku, Łowiczu, Pabianicach, Sieradzu, Skierniewicach, Zduńskiej Woli i Zgierzu. W samej Łodzi powstanie 14 stacji rowerowych w okolicach dworców kolejowych przy ulicach: Szaniawskiego (Łódź Andrzejów), Sikorskiego (Arturówek), Rodziny Poznańskich (Fabryczna), Dąbrowskiego (Dąbrowa), Inflanckiej (Marysin), Pomorskiej (Stoki), Maszynowej (Widzew), Pabianickiej (Pabianicka), 11-go Listopada (Radogoszcz), Sanitariuszek (Lublinek), Kilińskiego (Chojny), Wielkopolskiej (Żabieniec), Nowogrodzkiej (Niciarniana) i al. Unii Lubelskiej (Kaliska).
    Koszt operacji oszacowano na 17 mln zł, a dofinansowanie unijne wyniesie 12 mln zł. Otwarcie ofert nastąpi 13 marca.
    - Jest szansa, żeby pierwsze stacje powstały już w wakacje – zapowiada marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień. - Wprawdzie wykonawca będzie miała czas dwóch miesięcy na zrobienie parkingów, a pięciu na wykonanie stacji rowerowych, ale szybkość ma być ważnym kryterium przetargowym i możliwe, że firmy zaproponują wcześniejsze wykonawstwo.
    Teresa Woźniak, zastępca dyrektora Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego zwraca uwagę, że zanim ogłoszony został przetarg prowadzony był tzw. „dialog techniczny”, który pozwolił dookreślić zamówienie. - Na tej podstawie zdecydowaliśmy się m.in. dopuścić do przetargu tzw. rowery trzeciej i czwartej generacji, czyli dokowane w stacjach rowerowych i kontrolowane za pomocą GPS, których nie trzeba będzie wpinać do stacji – mówi dyrektor Teresa Woźniak.
    jg
    REKLAMA

    KOMENTARZE

    WYDANIA LOKALNE
    pokaż wszystkie PARTNERZY
    Zamojska Slupska.eu Dziennik WIeczorny.pl ZIelonogorska.pl Thorner.pl Zeitung Jeleniogorska.pl Datbiger Zeitung Kubuska,eu Kolobrzeska.pl Gazeta Łużycka Gazeta Warszawska Gazeta Gnieźnieńska Legnicka.eu Gazeta Grudziądzka Gazeta Tarnowska Lodzka Gazeta Radomska Łomżyńska Echa płockie Gazeta Białostocka Poselka.pl Stargard.eu Markuriusz polski
    Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka