• Aktualności
  • Kontakt
  • WYDAJ SWOJĄ TWÓRCZOŚĆ
     

    Raport: Fake news z perspektywy polskich dziennikarzy

    Autor: Wieczorna

    (Źródło: http://studioopinii.pl/raport-fake-news-z-perspektywy-polskich-dziennikarzy/)

    2017-06-01. Od firmy “Public Dialog” otrzymaliśmy omówienie ciekawego raportu, dotyczącego zjawiska tzw. fake news, czyli fałszywych (celowo lub nie) wiadomości, zwanych także post-prawdą. Badanie objęło mało reprezentatywną liczbowo grupę respondentów, ale i tak jego wyniki dają do myślenia. XXI wiek to czas, w którym kluczowe znaczenie ma informacja. W mediach coraz częściej pojawia się zjawisko, które w prymitywny, ale skuteczny sposób może wpływać na otaczającą nas rzeczywistość – fake news. Agencja Public Dialog i Instytut ARC Rynek i Opinia przeprowadzili pierwsze badanie wśród dziennikarzy ogólnoinformacyjnych na temat skali tego zjawiska w Polsce. Najważniejsze ustalenia: 42% dziennikarzy spotyka się z fake news: kilka razy dziennie, raz dziennie, kilka razy w tygodniu. Niemal połowa z badanych przyznała, że zdarzyło im
    REKLAMA

    KOMENTARZE

    WYDANIA LOKALNE
    pokaż wszystkie PARTNERZY
    Zamojska Slupska.eu Dziennik WIeczorny.pl ZIelonogorska.pl Thorner.pl Zeitung Jeleniogorska.pl Datbiger Zeitung Kubuska,eu Kolobrzeska.pl Gazeta Łużycka Gazeta Warszawska Gazeta Gnieźnieńska Legnicka.eu Gazeta Grudziądzka Gazeta Tarnowska Lodzka Gazeta Radomska Łomżyńska Echa płockie Gazeta Białostocka Poselka.pl Stargard.eu Markuriusz polski
    Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka